marți, 5 martie 2013

starea fiilor de mame sau mama mea este şi mama voastră


























mama mea
care m-a născut 
este şi mama voastră şi nimeni nu ştie
am încercat uneori să vă spun
am
strigat
am cântat am jelit 
am tăcut îndelung 
N I M I C

am tot scris
am tot şters

am RESCRIS
nu am reuşit pe deplin

fiul ei a crescut
a devenit bărbat undeva departe
într-un sat vertical cu femeie casă şi copii
scrie versuri poezii şi alte lucruri pentru unii ciudate
de care mama lui care l-a născut era tare mândră

despre mama mea
ca despre mama voastră
aş fi vrut să scriu un rând acolo ceva o vorbă frumoasă
să ştiţi şi voi cât de mult am iubit-o
dar nu am avut cuvintele potrivite niciodată

mama mea
care m-a născut
pe care eu am iubit-o enorm
aşa cum şi voi iubiţi mamele voastre şi nu spuneţi nimănui
mama mea care m-a născut
într-o zi a murit
a urcat la cer singură şi m-a lăsat aici pe pământ

iartă-mă
mamă a mea care m-ai născut
că iubirea mea pentru tine nu a încăput în toată viaţa
că iubirea mea pentru tine nu a încăput în toată moartea
nu a încăput nici chiar în cuvinte potrivite pe hârtie
deşi am scris despre toate femeile pe care le-am iubit

scriu
astăzi
târziu în primăvară

aceste câteva rânduri
pentru mama mea şi mamele voastre
ca despre iubitele noastre celeste
ca despre muierile noastre amantele noastre eterne
în care toţi bărbaţii din lume îşi caută cu înfrigurare mama

mamă a mea
care m-ai născut
îngerul meu din cer fără nume
te iubesc până dincolo de mormânt viaţa
dragostea mea
frumoasa mea durere
nicio femeie din lumea asta nu te poate pe tine ţie reda!



(din vol., în pregătire, requiem pentru învingători)

Un comentariu: