sâmbătă, 24 decembrie 2016

ochiul unei femei singure



azi te privesc 
prin ochii altor femei
care la rândul lor au privit ochiul unei femei singure
şi nu înţeleg veacul secundelor
destrămate

tu femeie mereu
singură 
după naşterea mea
clepsidră în ţărmul unei scoici albastre
stea umedă 
bipedă 
pe valul nisipului  
în apele clare

frumoasa  mea 
iubita mea nehotărâto
când vii
când pleci
de-același vis furată
ești ca un val de mare înspumat
pe țărm  
rămâne scoica înflorată
și-n larg doar ochiul perlei vinovat

frumoasa mea
iubita mea străino
din port în port şi niciodată-n larg
poate că totuşi eşti o călătoare
ce fericire zborul 
spre catarg
deşi femeie ochiul tău mă doare

văd şi nu înţeleg
înţeleg
şi nu văd
dincoace şi dincolo de pleoape
un râu imens care curge invers spre vărsare
eu pe un mal tu pe celalalt mal şezând înfăşuraţi în aripi!

Un comentariu: