sâmbătă, 17 februarie 2024


 


e ziua mea de naștere e ziua voastră

motto: “în lumea asta mare e loc pentru toți, numai proștii n-au loc!”

 

la mulți ani

pădure mereu tânără

și păsărilor tale pre limba lor slavă

zi după zi noapte după noapte dacă nu ar fi cântecul viața

ar fi mult mai mai tristă și mai săracă

 

la muți ani

din nordul fără de hotar al provinciei românești

oriunde veți afla în vorbire sau gângurire aleasă

așa cum o singură dată pe an este ziua voastră

astăzi e și ziua mea de naștere

 

încerc să mă bucur

și să nu fiu trist

dragii mei dragele mele

e ziua aceea fără de care n-ar fi posibilă nici ziua voastră

ziua aceea fără de care n-ar fi posibile zilele și nopțile orei dimineața

n-ar fi posibilă nicio o stea călătoare pe cer niciun nor

nicio sărbătoare

 

îți mulțumesc doamne

cu adâncă smerenie pentru tot ce ne-ai dat

pentru ziua de azi și ziua de mâine să ne bucurăm 

împreună în grădina maicii domnului cu uimire fericire și teamă

 

de aceea

mă ridic și zic vouă

cum ar fi zis cei vechi 

 

la mulți mamă

a mea din toate timpurile suprapusese

care pe mine mie astăzi m-ai născut într-o zi

la mulți ani tată al meu din ceruri și de pre pământ

fără de care aș fi fost aici acum și nu aș bolborosi aceste cuvine

în cartea aceasta neterminată

 

la mulți ani

sora a mea fratele meu drag

la mulți ani femeia mea eternă la mulți ani copiii mei de aur

 

la mulți ani

sfinția ta părinte

doamnă învățătoare 

doamnă domnule profesor

unde ne sunt oare cuvintele 

atunci când vrem și noi să mulțumim

 

la mulți ani

patria mea de limbă și credință

de la nistru la tisa din carpați la marea neagră albastră

unde memoria este istoria noastră nescrisă

frumoasa și săracă țară bogată


la mulți ani prieteni

mai mici sau mai mari

mai bogați sau mai săraci cu duhul

după cum a dat domnul

în această minunată grădină

cu toate păsările și tot cântecul lor minunat

 

e loc pentru toți

în această superbă horă transnumerică

chiar dacă de pe margine nu prea știți bine ritmul și pașii

curaj dragii mei bucurați-vă și haideți la joc și la joacă

pământul e lung și e lat

 

la mulți ani

din satul acesta vecin de peste drum de tine

atât de mare rotund și atât de frumos

pe verticală

 

la muți ani

din satul acela uitat undeva de departe

de noi și de țară

cât mai aproape de ape de pământ și de cer

din care am plecat rând 

pe rând fiecare sau poate am rămas uneori

 

la mulți ani

bucurați-vă de ziua noastră de astăzi

acum

și în veacul secundelor în destrămare

fără de care ziua de mâine 

ar fi un pic mai scurtă și mai tristă prieteni!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu